Uredbom o isplati pomoći od strane poslodavaca, koja je objavljena u Službenim novinama Federacije BiH broj: 56/24 od 19.07.2024. godine, a stupila na snagu 27.07.2024. godine, uređuje se pravo na isplatu pomoći od strane poslodavca, dinamika i način realizacije isplate.i od strane poslodavca, dinamika i način realizacije isplate
Članom 3. Uredbe propisano je da poslodavac može izvršiti isplatu pomoći, što znači da je data mogućnost, a ne obaveza poslodavcima za isplatu.
Shodno Uredbi pravo na pomoć, usljed inflatornog rasta cijena, ima lice koje ima zasnovan radni odnos sa poslodavcem u skladu sa članom 4. Zakona o radu.
Poslodavac može, na osnovu Uredbe, izvršiti isplatu pomoći u maksimalnom iznosu do 2.768,00 KM (dvije hiljade sedamsto šezdeset osam konvertibilnih maraka).
Ograničen je maksimalan iznos koji se po ovom osnovu može isplatiti, ali poslodavac može isplatiti i manji iznos.
Pomoć se može isplatiti u periodu od dana stupanja na snagu ove Uredbe odnosno od 27.07.2024. godine - 31.12.2024. godine, tj. najkasnije do dana prestanka važenja ove Uredbe.
Isplata pomoći se vrši isključivo na transakcijske račune radnika.
Ova vrsta pomoći ne smatra se plaćom ili naknadom plaće prema odredbama Zakona o radu i pomoć u smislu ove Uredbe ne podliježe oporezivanju porezom na dohodak shodno Pravilniku o dopuni pravilnika o primjeni zakona o porezu na dohodak („Službene novine Federacije BiH“,broj: 57/24).
Isplata pomoći može se izvršiti do šest tranši (dijelova), s tim da ukupan iznos ne može preći iznos od 2.768,00 KM.
Pomoć se može isplatiti i jednokratnom tranšom.
Poslodavac je dužan donijeti interni akt (npr. odluku, pravilnik) kojim će se, između ostalog, urediti iznos pomoći, datum isplate, broj tranši i uslovi isplate.
Pojedinačni akti, koje donosi poslodavac za ostvarivanje prava na pomoć iz Uredbe, obavezno se donose u pisanom obliku.
Svi zaposlenici imaju pravo na isplatu pomoći koji su zatečeni u radnom odnosu na dan donošenja prethodno navedenog internog akta, bez diskriminacije na bilo koji način. Izuzetno, ukoliko zaposleniku prestane radni odnos, poslodavac koji pomoć isplaćuje u više tranši nema obavezu isplate preostalih tranši zaposleniku nakon prestanka radnog odnosa.
U skladu sa Uredbom poslodavac je dužan do 15. u mjesecu za protekli mjesec u kojem je izvršena isplata pomoći ili dijela pomoći, dostaviti nadležnoj Poreznoj ispostavi Izvještaj o isplati pomoći (npr. za mjesec juli do 15. augusta, za august do 15. septembra...za decembar do 15. januara 2025. godine).
Izvještaj o isplati pomoći se podnosi na propisanom obrascu koji je sastavni dio Uredbe.
Propisani obrazac je dostupan na web-stranici Porezne uprave Federacije BiH na lokaciji LINK BS, HR, SR
Navedeni obrazac Izvještaja porezni obveznik dužan je dostaviti:
Ukoliko je Izvještaj dostavljen putem elektronske pošte isti nije potrebno dostavljati u nadležnu poreznu ispostavu.
Porezna uprava će na osnovu dostavljenih izvještaja poreznih obveznika sačiniti izvještaj prema Federalnom ministarstvu finansija/financija.
Na osnovu podnesenih Izvještaja o isplati pomoći u skladu sa Uredbom za 7. mjesec 2024. godine, uočene su određene nepravilnosti kod podnošenja izvještaja, kao što su npr.:
Također, na osnovu uočenih nepravilnosti, skrećemo pažnju i na sljedeće:
Porezna uprava poziva poslodavce – isplatioce pomoći koji su dostavili Izvještaj za 7. mjesec 2024. godini, ali su neki od podataka dostavili na pogrešan ili nepotpun način, da u što skorijem roku izvrše ispravku i ponovo predaju Izvještaj za navedeni mjesec.
Također, imajući u vidu uočene nepravilnosti, pozivamo poslodavce – isplatioce pomoći da vode računa o tačnosti podataka koje budu dostavljali za naredne mjesece.
Porezna uprava Federacije BiH